Expert Level
Tuesday 10:10 AM - 10:50 AM
Language: Danish
Overveldet av data? 80% av omsetningen hos Matas går til klubmedlemmer, hvilket gir en masse data om kundenes kjøpsvaner. Hos Stefan fortelle om mulighetene for nye Club Matas-initiativ. Og utfordringene.
“Det er vigtigere, at kunderne kan se knivskarpt, hvad de får ud af et medlemskab. Så når vi har al den data, skal vi udvælge det væsentligste og give kunderne relevante fordele og tilbud ud fra det” sier Stefan
Club Matas har vunnet flere priser enn noe annet lojalitetsprogram i Skandinavia.
Matas har lansert Club Matas Plus, et betalt lojalitetsprogram. Stefan vil gi oss innsikt i hvordan Club Matas Plus-konseptet funker.
Med 1,9 millioner medlemmer er Club Matas Danmarks største lojalitetsprogram. Omsetningen fra matas.dk og app’en steg siste år til 10,3% mot 3,7% året før. Dessuten steg omsetningen i Club Matas-regi ”merkbart” og utgjør nå over 30% av den digitale omsetningen.
Head of Customer Insights, Loyalty and Matas Media, Matas A/S
Stefan jobbet tidligere I Sportmaster, hvor han var Head of Omni-channel Development og Customer Insights. Sportmaster er Danmarks største sportskjede.