Hyundai: Merkevareintegritet i motvind (eller medvind?)
Cases
mandag kl. 10:00 - 10:30
Språk: Norsk
Når verdens tredje største bilprodusent lanserer nye modeller, handler utfordringen ikke bare om å bygge bilene, men om å sikre at merkevaren holder seg intakt gjennom hele kundereisen. Bare i Europa jobber 205 000 mennesker med Hyundai, fordelt på 41 land og 3 000 forhandlere. Men når bare en brøkdel av disse faktisk er direkte knyttet til Hyundai, er risikoen for inkonsekvens – og for å «rote til» merkevaren – enorm.
I denne sesjonen deler Hyundai og Papirfly hvordan de håndterer utfordringene på flere nivåer, men også hvordan merkevareintegritet kan overleve kompleksiteten i globale lanseringer. Hvorfor hvert eneste kontaktpunkt teller. Og hvordan riktige systemer og prosesser kan gjøre en tung motbakke om til ren medvind.
Foredragsholdere
Anne Marie Næss
Marketing manager, Hyundai Norge
Anne Marie Næss er Marketing Manager i Hyundai Motor Norway, med bred erfaring fra både Shell og Synnøve Finden og over 15 år i bilbransjen. Hun har solid kompetanse innen merkevarebygging i skjæringspunktet mellom global strategi og lokal relevans, og hun er ikke redd for å utfordre etablerte systemer for å skape mer effektive løsninger. I Hyundai leder hun markeds- og mediestrategien med fokus på både konsistens og lokal gjennomslagskraft.
Frank Tommy Brotke
Head of Product Marketing, Papirfly
Frank Tommy Brotke er Head of Product Marketing i Papirfly, et globalt softwareselskap innen Digital Asset Management og innholdsproduksjon for merkevarer som Mercedes-Benz, Hyundai, PepsiCo og Microsoft. Han har lansert programvareprodukter i over 20 land, og er ekspert på å oversette funksjoner til kundeverdi.
